mrb. bizim apartman 8 bölümden oluşuyor, 2 bölüm bir kişiye ait. apartman yönetimi oluşturmak için kat maliklerinin yarısından fazlasının oyunu almak gerekiyor diye biliyorum. 2 bölümü olan kişi 2 kişi olarak mı hesaplayacaz, yoksa tek kişi mi? yani bana 4 oy yeter mi
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Üye ol Veya Giriş Yapmrb. bizim apartman 8 bölümden oluşuyor, 2 bölüm bir kişiye ait. apartman yönetimi oluşturmak için kat maliklerinin yarısından fazlasının oyunu almak gerekiyor diye biliyorum. 2 bölümü olan kişi 2 kişi olarak mı hesaplayacaz, yoksa tek kişi mi? yani bana 4 oy yeter mi
Merhaba,
1- Kişinin kaç tane bağımsız alanı varsa o kadar oy hakkı vardır. Fakat ne kadar çok bağımsız alanı olursa olsun, bütün oyların 1/3'ünden fazla oy kullanamaz. Dolayısıyla bahsettiğiniz kişi 2 daire olarak oy kullanabilir.
2- Size 4 değil 5 oy lazım. Yarısının 1 fazlası (%50+1)
8 Daire / 2 = 4 daire (%50), +1 ile 5 daire eder.