Katmülkiyeti.Com

Kat Mülkiyeti Konuları => Teknik Bina Yönetimi Konuları => Konuyu başlatan: Gökhan ZORAL - Ağustos 02, 2021, 10:43:45 ÖÖ

Başlık: site veya apartmanda sebze veya meyve yetiştirilmesi
Gönderen: Gökhan ZORAL - Ağustos 02, 2021, 10:43:45 ÖÖ
Yakında yönetim seçimi var (8 aĞUSTOS 2021). iki konudan dolayı Yönetici değişikliği istendi.34 haneli 3 bloktan oluşan bir sitede
1- 2 site sakini biri giriş katı biri zemin bunlar Bahçe ortak kullanımdır diye kendi adlarına ölçüm yapıp bir yer belirleyip sebze türü ekin yapıldı.Maalesef olay büyüdü kavga oldu.Bu konuda Kat mülkiyet kanununda şunlar ekilir bunlar ekilmez diye bir hüküm yok.
2-ALT KALT site sakini kullanım benim hakkımdır diyerek kendi evine bakan kısıma sandalye ile oturmakta apartmanda bir kaç kişi de kendisine eşlik etmektedir.

Bu konularda da ACİL BİLGİ bekliyorum.Varsa Mahkeme kararı veya hüküm nedir ? kanunlarıyla beraber net şekilde aydınlatıcı bilgi ve  yardımınızı bekliyorum iyi çalışmalar
 
Başlık: Ynt: site veya apartmanda sebze veya meyve yetiştirilmesi
Gönderen: metrekare_yönetim - Ağustos 06, 2021, 12:27:39 ÖÖ
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye ol Veya Giriş YapYakında yönetim seçimi var (8 aĞUSTOS 2021). iki konudan dolayı Yönetici değişikliği istendi.34 haneli 3 bloktan oluşan bir sitede
1- 2 site sakini biri giriş katı biri zemin bunlar Bahçe ortak kullanımdır diye kendi adlarına ölçüm yapıp bir yer belirleyip sebze türü ekin yapıldı.Maalesef olay büyüdü kavga oldu.Bu konuda Kat mülkiyet kanununda şunlar ekilir bunlar ekilmez diye bir hüküm yok.
2-ALT KALT site sakini kullanım benim hakkımdır diyerek kendi evine bakan kısıma sandalye ile oturmakta apartmanda bir kaç kişi de kendisine eşlik etmektedir.

Bu konularda da ACİL BİLGİ bekliyorum.Varsa Mahkeme kararı veya hüküm nedir ? kanunlarıyla beraber net şekilde aydınlatıcı bilgi ve  yardımınızı bekliyorum iyi çalışmalar
 

Merhaba Sn. Gökhan Zoral,
Bu konu ile ilgili kat mülkiyeti kanunu değil yönetim planı size yol gösterecektir. Yüksek katlı binalarda özellikle çıkan anlaşmazlık, giriş katların asansör bakım ve işletme masraflarına katılmak istememeleridir. KMK "kullanmadığını ya da faydalanmadığın öne sürmek suretiyle ödemelerden kaçınamazlar" diyor, fakat yönetim planı "giriş katlar bu giderlere katılmaz" diyor. Bu yüzden yönetim planı uygulanıyor ve giriş katlardan asansör bakım işletme giderleri gibi ücretler alınmıyor. Bu sebeple, bahçeler ortak alandır, o bahçede çatı katında oturan sakinin dahi hakkı vardır fakat, yönetim planı hangi şekilde ve nasıl kullanılacağını daha detaylı anlatmış olmalıdır.

Saygılar...
EhPortal 1.34 © 2026, WebDev
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel sohbet sohbet mobil sohbet dini chat