Katmülkiyeti.Com

Kat Mülkiyeti Konuları => Kat Mülkiyeti İle İlgili Soru ve Paylaşım Bölümü => Çalışanlar ve Kapıcılar ile Apartman Görevlilerine İlişkin Konular => Konuyu başlatan: BANEAL - Şubat 05, 2018, 03:34:33 ÖS

Başlık: Apartman Görevlisi ayrılışı hakkında
Gönderen: BANEAL - Şubat 05, 2018, 03:34:33 ÖS
Değerli Site Yöneticileri

Ben istanbulda bakkallarla birlikte 14 kat maliki olan apartmanda oturuyorum.

Apartmanın kapıcı dairesine  yaklaşık 20 yıl önce  yan apartmandan atılan adam ,eşi  ve çocukları   dışarda kalmasın ve perişan olmasın diye acınarak alınmıştır.Bu ailede adam vefat etmiş ve karısı ve çocukları kalmaya devam etmiştir.Daha sonra apartman sakinleri karar alarak kadını 2010 yılında sigortalı yapmış ve primlerini  apartman yatırmaya başlamıştır.Apartman görevlisini işini düzgün yapmadığı ve dışarda başka işler( temizlik vb çalışmalar) yaptığı için 2015 yılında yönetici ssk da bu çalışanın çıkışını  (apartman kararı olmadan apartman yöneticisi olarak tek başına yetki ile) yapmış  olup mağdur olmasın ve dışarda kalmasın diye  hala apartmanda oturmasına müsaade edilmiştir.Apartman 2016 yılında tekrar toplanarak yönetici değişikliğine gitmiş ve apartman görevlisine noterden apartmanı boşaltması için tebligat çekilmiş fakat sigortalı olduğu dönem için ikramiye ve ihbar tazminatları apartman tarafından  hala ödenmemiştir.Görevli SGK ya apartmanı şikayet ederek haksız yere  işten çıkarıldığı ve apartmanın noter tebligatı çektiği tarihe kadar çalıştığını belirterek yatırılmayan primlerini istemiş ve apartmana idari para cezası gelmiştir.Cezaya itiraz edilecektir.Ceza kesinleşir ise bu cezayı  apartman bilgisi dahili olmadan kararı alan yöneticiye rücu edebilirmiyiz?Görevli noter tebligatı çekilmesine rağmen hala  işgalci olarak apartmanda ikamet etmeye devam etmektedir. Bu arada  hala apartmanda oturan eski  görevli apartmanı tehdit ederek 20 yıllık hakkını istediğini belirtmektedir.Apartman görevlisi kapıcı dairesinde oturduğunu telefon faturasından ispatlayabilir.''İyilikten maraz doğar'' atasözü bir daha bu durumla ispatlandı.Sokakta kalmasın diye alınan aile apartmanın başına bela oldu.Bu aşamada apartman sakinleri olarak çalışanla en az sorunlu olarak ayrılmak için nasıl yol izlemek gerekir.Bilgi verirseniz memnun olurum.
Konu çok karmaşık olup olduğunca basit durumu özetlemeye çalıştım.

İyi çalışmalar
Başlık: Ynt: Apartman Görevlisi ayrılışı hakkında
Gönderen: ck0902 - Şubat 06, 2018, 03:54:42 ÖS
Alıntı YapCeza kesinleşir ise bu cezayı  apartman bilgisi dahili olmadan kararı alan yöneticiye rücu edebilirmiyiz?

Yönetici tek başına karar alamaz. Alsa da yok hükmündedir. Mutlaka usulüne uygun hale gelecek şekilde sizlere imzalatmıştır veya yöneticiye (sizin haberiniz olmayan bir yetki ile) kapıc sözleşmesini fesh etme yekisi verilmiş olabilir.

. Kimseye acımayın.
. Yasalara uygun hareket etmeniz yeterli.
. Maalesef, ilk sorumluluk Kat Malikleri Kurulunundur. Yönetici her dönem sonunda hesap verir. Siz de ibra edersiniz ya da etmezsiniz. Bunun akabinde Sulh Hukuk Mahkemesinde Yöneticiye hesap sorulabilirdi. Dolayısıyla Güveni Kötüye Kullanma dahil şikayet zaman aşımı geçen suçlamalarda bulunamazsınız.

Bulunup haklı çıksanız bile geriye dönük faiz alamazsınız diye düşünüyorum. Çünkü yasa size imkan verdiği halde her yıl Yöneticinizi denetlemediyseniz sizde de kusur var demektir.

Ayrıca bu sigortasız kapıcı çalıştırma konusu benim bildiğim 30 yıl önce bile böyle işliyordu. Yani apartman "sokakta kalmasın diye" (Sigorta Pirimi ve Kıdem Tazminatı ödememek için) alıyordu, kapıcı da ileride bir itilaf halinde ve/veya emekli olacağı tarihte apartman yönetimini SSK / SGK 'ya ihbar ediyordu. Ondan sonra da "Gelsin Eksik Nakdi ve Ayni Ödemeler, Primler..."

Geçmiş olsun.
Başlık: Ynt: Apartman Görevlisi ayrılışı hakkında
Gönderen: Ozan ÖZEN - KatMulkiyeti.Com - Şubat 10, 2018, 08:57:20 ÖÖ
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye ol Veya Giriş Yap
Alıntı YapCeza kesinleşir ise bu cezayı  apartman bilgisi dahili olmadan kararı alan yöneticiye rücu edebilirmiyiz?

Yönetici tek başına karar alamaz. Alsa da yok hükmündedir. Mutlaka usulüne uygun hale gelecek şekilde sizlere imzalatmıştır veya yöneticiye (sizin haberiniz olmayan bir yetki ile) kapıc sözleşmesini fesh etme yekisi verilmiş olabilir.

. Kimseye acımayın.
. Yasalara uygun hareket etmeniz yeterli.
. Maalesef, ilk sorumluluk Kat Malikleri Kurulunundur. Yönetici her dönem sonunda hesap verir. Siz de ibra edersiniz ya da etmezsiniz. Bunun akabinde Sulh Hukuk Mahkemesinde Yöneticiye hesap sorulabilirdi. Dolayısıyla Güveni Kötüye Kullanma dahil şikayet zaman aşımı geçen suçlamalarda bulunamazsınız.

Bulunup haklı çıksanız bile geriye dönük faiz alamazsınız diye düşünüyorum. Çünkü yasa size imkan verdiği halde her yıl Yöneticinizi denetlemediyseniz sizde de kusur var demektir.

Ayrıca bu sigortasız kapıcı çalıştırma konusu benim bildiğim 30 yıl önce bile böyle işliyordu. Yani apartman "sokakta kalmasın diye" (Sigorta Pirimi ve Kıdem Tazminatı ödememek için) alıyordu, kapıcı da ileride bir itilaf halinde ve/veya emekli olacağı tarihte apartman yönetimini SSK / SGK 'ya ihbar ediyordu. Ondan sonra da "Gelsin Eksik Nakdi ve Ayni Ödemeler, Primler..."

Geçmiş olsun.


Çok özet ve bam teli bir yorum.

Kişi ile uzlaşın. Vefat eden eşin detaylı durumu bilinmediği için görevlinin 20 yıl çalışma süresi hesaplanabilir.
Karşılığında hiç bir emek verilmeden  "acınarak" kapıcı dairesinde oturtulma iddiaları olduğunda şunu görüyoruz.
Kişilere acınmış, apartman temizletilmiş, çöpler toplanmış, alıiveriş servisleri yapılmış, tamiratlar yerine getirilmiş.
Bunların tamamı kapıcılık hizmeti. Karşılığında SGK yapılmış mı ? HAyır! Ücret ödenmiş mi ? Hayır !
Acıma neresinde bu durumun ?

Başlık: Ynt: Apartman Görevlisi ayrılışı hakkında
Gönderen: ck0902 - Şubat 10, 2018, 09:01:38 ÖÖ
ck0902 bunu beğendi.
EhPortal 1.34 © 2026, WebDev
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel sohbet sohbet mobil sohbet dini chat