Tokı nin deprem afeti sonrasında ağır hasarlı mülk sahiplerine avantajlı olarak sahiplendirdigi blok binalardan bir dairesine kura sonucu yerlestirildik. 2013 yılında bir yonetici, yonetici yardimcisi ve denetcilerden oluşan yönetim oluşturuldu. Ilerleyen yıllarda yöneticinin evraklarda değişiklik makbuzlarda oynamalar ve kapıcı ssk primlerini ödemediği kapicinin mahkemeye başvurması ile ortaya çıktı.Zorlu baskılarla istifa ettirilen yöneticinin yerine yeni bir yönetim oluşturuldu. Yeni yönetim eski yöneticisine evrakta usulsüzlük zimmette para kaybı sebebiyle dava acti. Ve gectigimiz hafta ssk tarafından sigortasız işçi çalıştirmaktan dolayı 84 bin liralık bir ceza geldi. Ceza da eski yönetim tarafından ssk işçi çalıştırma bildirisi açılmış fakat bir daha kapatilmamiş işin sıkıntılı kısmı eski yönetim primleri ödemediği gibi yeni yonetici de primleri ödememiş. Babam mevcut yönetici yardimcisi yönetici ye primlerin ödenip ödenmediğini sorduğunda ödenmekte olduğu cevabını almış fakat ödemediği gelen ceza neticesinde anlaşıldığında ise prim ödemelerini elden ödediği beyanında bulunmuş. Bu durumda 1-cezai sorumluluk kimlerdedir ? 2-yonetici yardiciliginin yasal geçerliliği var midir? 3-Kesilen cezayı kat sahiplerimi öder ? 4-Kat sahipleri õderse ödemeye yanaşmayan kat sahiplerinden dolayı ortaya çıkan faiz artırımı bütün kat sahiplerine yansirmi? 5-Denildiği gibi primler elden ödenmiş ise cezai indirim uygulanirmi? ssk temyize gitmenin faydasız olacağını söylemiş yardımcı yorumlariniz i bekliyor şimdiden teşekkür ediyorum
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Üye ol Veya Giriş Yap
Tokı nin deprem afeti sonrasında ağır hasarlı mülk sahiplerine avantajlı olarak sahiplendirdigi blok binalardan bir dairesine kura sonucu yerlestirildik. 2013 yılında bir yonetici, yonetici yardimcisi ve denetcilerden oluşan yönetim oluşturuldu. Ilerleyen yıllarda yöneticinin evraklarda değişiklik makbuzlarda oynamalar ve kapıcı ssk primlerini ödemediği kapicinin mahkemeye başvurması ile ortaya çıktı.Zorlu baskılarla istifa ettirilen yöneticinin yerine yeni bir yönetim oluşturuldu. Yeni yönetim eski yöneticisine evrakta usulsüzlük zimmette para kaybı sebebiyle dava acti. Ve gectigimiz hafta ssk tarafından sigortasız işçi çalıştirmaktan dolayı 84 bin liralık bir ceza geldi. Ceza da eski yönetim tarafından ssk işçi çalıştırma bildirisi açılmış fakat bir daha kapatilmamiş işin sıkıntılı kısmı eski yönetim primleri ödemediği gibi yeni yonetici de primleri ödememiş. Babam mevcut yönetici yardimcisi yönetici ye primlerin ödenip ödenmediğini sorduğunda ödenmekte olduğu cevabını almış fakat ödemediği gelen ceza neticesinde anlaşıldığında ise prim ödemelerini elden ödediği beyanında bulunmuş. Bu durumda 1-cezai sorumluluk kimlerdedir ? 2-yonetici yardiciliginin yasal geçerliliği var midir? 3-Kesilen cezayı kat sahiplerimi öder ? 4-Kat sahipleri õderse ödemeye yanaşmayan kat sahiplerinden dolayı ortaya çıkan faiz artırımı bütün kat sahiplerine yansirmi? 5-Denildiği gibi primler elden ödenmiş ise cezai indirim uygulanirmi? ssk temyize gitmenin faydasız olacağını söylemiş yardımcı yorumlariniz i bekliyor şimdiden teşekkür ediyorum
1-cezai sorumluluk kimlerdedir ? Cezai Sorumluluk suçu işleyen ( sahtecilik ve zimmet ile güveni kötüye kullanan kim ise ) ona aittir. Sözünü ettiğiniz cezai sorumluluk SGK primlerinden doğan 84 Bin TL'lik para cezası ise , o cezadan tüm kat malikleri sorumludur. Neticede 2013 sonrasında en az bir genel kurul yapılmış ki yeni yönetim seçilmiş. Yeni yönetim cezayı tüm kat maliklerinden toplayarak ödeyecek, daha sonra eski yöneticiye görevini yerine getirmemekten dolayı oluşan cezanın tazmini için yeni bir dava açılacak. Bu dava herhangi bir kat maliki tarafından da açılabilir. Yeni yönetim de SgK primlerini ödememiş ise o halde yeni yönetime ( gerçek kişilere) de dava açılacak. Bu dava herhangi bir kat maliki tarafından da açılabilir.
2-yonetici yardiciliginin yasal geçerliliği var midir? Yönetim planında yazmıyorsa yoktur. Yönetim Kurulu üyelerini tanımlamak için kullanılır. Ancak sizde yönetim kurulu seçilmemiş. Bir yönetici , bir yönetici yardımcısı seçilmiş. Deneticinin yönetimde bir görevi ve sorumluluğu yok. O denetim işini yapacak. Ama anlaşılan sizin denetçiler de denetim işini layıkı ile yapmamışlar.
3-Kesilen cezayı kat sahiplerimi öder ? Evet . Yukarıda anlattım.
4-Kat sahipleri õderse ödemeye yanaşmayan kat sahiplerinden dolayı ortaya çıkan faiz artırımı bütün kat sahiplerine yansirmi? Yönetici tarafından tüm maliklerine bir ihtarname çekilmesi ve belirli tarihe kadar ödemeyenlerin gecikme cezalarını ve faizlerini de üstleneceklerini bildirmesi gerekir. Yapılmaz ise diğerlerine de yansıyacaktır.
5-Denildiği gibi primler elden ödenmiş ise cezai indirim uygulanirmi? Elden prim ödemesi sözkonusu değil. SGK primleri işveren tarafından ödenir.
6-ssk temyize gitmenin faydasız olacağını söylemiş . doğru söylemiş. Af çıkmadığı müddetçe ceza gecikmelerini ve zayilerini ödersiniz. Af çıksa dahi primler ödenmek zorunda.