Katmülkiyeti.Com

Kat Mülkiyeti Konuları => Kat Mülkiyeti İle İlgili Soru ve Paylaşım Bölümü => Yöneticilik Seçimi İLe İLgili Konular => Konuyu başlatan: chrome1235 - Ocak 17, 2017, 05:46:57 ÖS

Başlık: İşletme defteri nasıl devretmeli.
Gönderen: chrome1235 - Ocak 17, 2017, 05:46:57 ÖS
Merhaba,

Geçmiş dönemi kapatıp yeni dönemi açarak işletme defterine kayıt gireceğim.
Fakat ilk satıra yazacağım devir tutarına ne yazacağımı bilemedim. Geçmiş yıllardan devrederek gelen tutarımı devredeceğim. Yoksa net olarak kasada kalan parayı mı yazacağım bilemedim.
Eğer geçmişi de devredeceksem geçmişte yapılan hata varsa sürekli bu şekilde devredecek diye çekincem var.

Teşekkürler.
Kemal.
Başlık: Ynt: İşletme defteri nasıl devretmeli.
Gönderen: Ohcoskun - Ocak 17, 2017, 06:15:38 ÖS
Defter kapanış ve açılışlar noter tarafından yapılır. Yeni yılın defterini alacaksınız ve eski defterle notere gideceksiniz. Geçmiş yılın son ayında devreden bakiyeyi (Aralık ayı gelir - gider farkından sonra kalan tutar) Gelir kısmının üst sağ kısma geçen yıldan devir olarak işleyerek başlayacaksınız.
Başlık: Ynt: İşletme defteri nasıl devretmeli.
Gönderen: ck0902 - Şubat 09, 2017, 12:55:45 ÖÖ
işletme defteri noter tastikli değilse hiç bir hukuki değeri yoktur.

A4 sayfa niteliğindedir. Ancak imzanız ile resmileşir, fakat noter tastikli olması inkar edilemez hale gelmesini sağlar.

her türlü gelir (kasa, banka vb) tutardan her türlü gider (kasa, banka) tutarını çıkartarak devir tutarını tespit edebilirsiniz.
EhPortal 1.34 © 2026, WebDev
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel sohbet sohbet mobil sohbet dini chat