Katmülkiyeti.Com

Kat Mülkiyeti Konuları => Taşınmaz ve Sahipliğine İlişkin Konular... => Konuyu başlatan: zerdestqal - Nisan 02, 2016, 11:20:43 ÖS

Başlık: bina bodrumuna temelden kapı açılması
Gönderen: zerdestqal - Nisan 02, 2016, 11:20:43 ÖS
Merhabalar, binamız bir yıllık ve 16 daireli. Binamızın altında 500 metrekare dükkan ve altında aynı büyüklükte bodrum var . Fakat bina yapılırken bodruma dışardan giriş verilmemiş. Şİmdi dükkanı alan şahıs bodruma giriş vermek için temelden ( perde beton olan yerden ) 2 metre kadar kesip kapı açmak istiyor. Bina sakinleri olarak karşı çıktık. Şahış pazartesi belediyeye proje sunacağını ve onay alması durumunda kapı açacağı konusunda ısrarcı. Burası Türkiye malum, Belediyeden böyle bir onay alabilir mi ? Kat maliklerinin rızası olmadan mümkün mü? Teşekkürler....
Başlık: Ynt: bina bodrumuna temelden kapı açılması
Gönderen: Ozan ÖZEN - KatMulkiyeti.Com - Nisan 03, 2016, 05:14:04 ÖS
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye ol Veya Giriş Yap
Merhabalar, binamız bir yıllık ve 16 daireli. Binamızın altında 500 metrekare dükkan ve altında aynı büyüklükte bodrum var . Fakat bina yapılırken bodruma dışardan giriş verilmemiş. Şİmdi dükkanı alan şahıs bodruma giriş vermek için temelden ( perde beton olan yerden ) 2 metre kadar kesip kapı açmak istiyor. Bina sakinleri olarak karşı çıktık. Şahış pazartesi belediyeye proje sunacağını ve onay alması durumunda kapı açacağı konusunda ısrarcı. Burası Türkiye malum, Belediyeden böyle bir onay alabilir mi ? Kat maliklerinin rızası olmadan mümkün mü? Teşekkürler....

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince ortak yerlerdeki inşaat ve imalatlar kat maliklerinin 4/5 inin onayı ile mümkündür. ( Tüm malikler sadece toplantıya katılanlar değil). Ancak  anayapıya zarar verecek nitelikte onarım, tesis ve değişiklik her halükarda  yapılamaz.
Diğer taraftan dükkan sahibinin belediyeye sunacağı proje değişikliği ile ilgili olarak binanızda iskan alınmış ise belediye dükkan sahibinden tüm maliklerin muvafakatını almasını talep edecektir.
Örneğinizde böyle bir mutabakatın alınması mümkün görünmüyor.
O halde bu inşaat için ne izin alabilir ne de imalatı yapabilir.
Söz konusu perde duvarda geçit açılmasının anayapının sağlamlığını olumsuz etkileyeceği malumdur.
Sözkonusu inşaatı yapmasına izin vermeyin. Yapmaya kalkışması durumunda belediyeye ihbar edin.
Başlık: Ynt: bina bodrumuna temelden kapı açılması
Gönderen: zerdestqal - Nisan 03, 2016, 10:25:53 ÖS
Teşekkürler vallahi bu gece rahat uyuyacağız. Bütün komşulara mesaj attım az önce rahat olun diye :))
Başlık: Ynt: bina bodrumuna temelden kapı açılması
Gönderen: zerdestqal - Nisan 06, 2016, 04:59:37 ÖS
Sorunumuzu belediyeye intikal ettirerek şimdilik hallettik. Belediye şahsa ihtar çekti ve kazıyı durdurdu.
Başka bir sorum daha olacak. Bİnamız bir yıllık olmasına rağmen müteahhit binanın oturmasından kaynaklı altlarda meydana gelen  sıva çatlaklarını ve bahçedeki çökmeleri yapmıyor ve yapmayacağını söylüyor. Ne yapabiliriz ? teşekkürler...
EhPortal 1.34 © 2026, WebDev
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel sohbet sohbet mobil sohbet dini chat