Merhabalar;
Ben şuan 12 daireli bir apartmanda oturmaktayım.Yalnız 6 daire bir kişiye ait. yani % 50 si 1 kişinin.
Benim sorunum otopark. Otopark için ayrılmış alan 4 araçlık. 6 dairesi olan kişi eski arabasını hem çıkartmıyor hemde bahçe kısımlarının atopark yapılmasına karşı çıkıyor. Bahçe bölümünü otopark yapabilmek için % kaç oya ihtiyaç var. Eğerki olay çoğunluk isteniyorsa tek başıma mahkemeye verebilirmiyim ihtiyaç var diye. Son öğrenmem gereken soruda ise aracım mesela dışarıda kaldığında zarar gelirse apartmanı mahkemeye verip yaptırtabilirmiyim. Lütfen yardım.
İyi günler.
Yokmu bu konuya cevap verebilecek. Lütfen yardim.
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Üye ol Veya Giriş Yap
Yokmu bu konuya cevap verebilecek. Lütfen yardim.
merhaba,
ortak alanlarda inşaat ve onarım değişiklik için kat maliklerinin 4/5 yazılı onayını almanız gerekecektir.
saygılar
Teşekkürler cevap verdiğiniz için. Farklı yollar yokmu % 50 si tek kişiye ait, hiçbir şekilde çoğunluk sağlayamam.
Merhabalar, bir kişinin 12 bağımsız bölüm olan bir apartmanda 6 bağımsız bölüme sahip olması 6 oyu var demek değildir. Toplam bağımsız bölüm sayısının 3/1 den fazla oy hakkı olamaz. 6 bağımsız bölüm sahibi kat malikinin oy hakkı 4 olacaktır. Sizlerin oyu 6 onun 4 çoğunluk sizde olacaktır. Sulh hukuk mahkemesine tapunuzla birlikte başvuruda bulunabilirsiniz bilginize. Noterden kendisine durumu yazılı olarak bildirin, 7 gün süre sonunda mahkemeye başvuruda bulunacağınızı belirtirsiniz. Cevap gelmez veya durum değişmez ise mahkemeye başvuruda bulunursunuz. Saygılarımızla.