Merhabalar,
Her biri ayrı;ama bitişik parsellerde yapılmış yüzden fazla (Triplex tarzı ) yapılarda kat mülikyeti veya toplu yapı kurulabilir mi?
Teşekkürler...
Merhabalar,
Yatay Kat Mülkiyeti kurulabilir.
10 ayrı adada 160 mustakil parselde dublex konutuz.Aradaki cadde ve yollar tamamı belediyeye devredilmiş yesil alanlar cocuk oyun alanları kamuya ait.Yönetim planımızı tapu dairesi kabul etmedi sulh Huk mahkemesi de bu konutlar arasında kat mülkiyeti ilişkisi kurulamaz yönetim planı adlı belge yok hükmündedir dedi.Yazlık sitemizde 160 kişişye ait yüzme havuzu iki adet dublex konut ve bir de sosyal tesis binamız var.KMK yada toplu yapı sitesi değil mahalleymişiz.Biz bu sitedeki yuzme havuzu ve iki ev uzerinde kullanımı ayrıca bir de görevli calıştırmak istiyoruz.
Şu ana kadar sanki yönetim planımız tapuda var sanki kat mulkiyeti tesis edilmiş gibi yönetim esaslarına göre bir yönetici secip aidat topluyorduk.Ancak Mahkeme kararından gerceği öğrendik ki biz aldatılıyormusuz.Biz nasıl yönetilmeliyiz meşru bir yönetim hangi kanuna göre kurabilir havuzumuzu sosyal tesisi nasıl calıştırabiliriz?İlgi ve mutalanız için şimdiden tesekkürler
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Üye ol Veya Giriş Yap
10 ayrı adada 160 mustakil parselde dublex konutuz.Aradaki cadde ve yollar tamamı belediyeye devredilmiş yesil alanlar cocuk oyun alanları kamuya ait.Yönetim planımızı tapu dairesi kabul etmedi sulh Huk mahkemesi de bu konutlar arasında kat mülkiyeti ilişkisi kurulamaz yönetim planı adlı belge yok hükmündedir dedi.Yazlık sitemizde 160 kişişye ait yüzme havuzu iki adet dublex konut ve bir de sosyal tesis binamız var.KMK yada toplu yapı sitesi değil mahalleymişiz.Biz bu sitedeki yuzme havuzu ve iki ev uzerinde kullanımı ayrıca bir de görevli calıştırmak istiyoruz.
Şu ana kadar sanki yönetim planımız tapuda var sanki kat mulkiyeti tesis edilmiş gibi yönetim esaslarına göre bir yönetici secip aidat topluyorduk.Ancak Mahkeme kararından gerceği öğrendik ki biz aldatılıyormusuz.Biz nasıl yönetilmeliyiz meşru bir yönetim hangi kanuna göre kurabilir havuzumuzu sosyal tesisi nasıl calıştırabiliriz?İlgi ve mutalanız için şimdiden tesekkürler
Yeni Kat Mülkiyeti Yasasında DOKUZUNCU BÖLÜM: Toplu Yapılara İlişkin Özel Hükümler başlığını inceleyiniz lütfen.
Toplu yapı, bir veya birden çok imar parseli üzerinde, belli bir onaylı yerleşim plânına göre yapılmış veya yapılacak, alt yapı tesisleri, ortak kullanım yerleri, sosyal tesis ve hizmetler ile bunların yönetimi bakımından birbirleriyle bağlantılı birden çok yapıyı ifade eder.
Toplu yapı kapsamındaki imar parsellerinin bitişik veya komşu olmaları şarttır. Ancak bu parseller arasında kalan ve imar plânına göre yol, meydan, yeşil alan, park, otopark gibi kamuya ayrılan yerler için bu şart aranmaz. Toplu yapı kapsamındaki her imar parseli, kat irtifakının veya kat mülkiyetinin tesisinde ayrı ayrı dikkate alınır. Ancak, toplu yapı birden fazla imar parselini içeriyorsa, münferit parseller üzerinde toplu yapı hükümlerine tâbi olacak şekilde kat mülkiyeti ilişkisi kurulamaz.
Sizin tanımınızdan "bu iki ada ve parsele bitişik olmayan" tamlamanız için şunu kontrol etmelisiniz. Toplu yapı kapsamındaki imar parsellerinin bitişik veya komşu olmaları şarttır. Ancak bu parseller arasında kalan ve imar plânına göre yol, meydan, yeşil alan, park, otopark gibi kamuya ayrılan yerler için bu şart aranmaz. . Bu durum geçerli ise oratk yönetim oluşturulabilir. Uuşmazlıklar Kat Mülkiyeti Yasasına göre düzenlenecektir.Mahkeme kararını bir inceleyiniz, bu adalar arasında anlaşılan kamuya ait olmayan, özel veye tüzel kişiliğe ait olan parseller veya adalar var. Yok ise mahkeme kararının tarihine bakın. Karar Kasım 2007 yılı öncesinde mi verilmiş? O tarihte KMK'da Toplu Yapı kavramı yoktu ve birden fazla parselde Site Yönetimi kurulamaz, tek bir yönetim planı ile birbirine bağlanamaz idi.
O halde mahkeme kararı bu şekilde olsa da kat malikleri yeniden bir olağanüstü genel kurul ile Yönetim Planı yapacaklar, tapuya tescil edecekler. Toplu Yapıya uygun yönetim planı oluşturabilmek için önce yerel idarede (belediyede) , onaylı bir vaziyet planı çerçevesinde ilgili adaların belediyece işaretlenmesi ve onaylanması , bu evrakın tapuya gönderilmesi gerekir. Diğer kabul oy oranları vs. forumda arama yaparsanız bulabilirsiniz.
Bu şartlar sağlanmıyorsa o halde mahkemece yok hükmünde olan yönetim planı sadece imzalayanları bağlayan bir sözleşme hükmündedir. Bağımsız bölümü sonradan alanları bağlamaz. Dolayısı ile imzalamayanlar uymak zorunda ve mükellefiyetleri yerine getirmek zorunda değildir. Bu sözleşme Borçlar Kanunu hükümlerine tabidir.
10 ayrı ada ve 160 müstakil parselle ilgili olarak mahkeme kararı ve diğer evraklara vakıf olmadan K.M.K.'y a göre yönetilir yada yönetilemez demek çok mümkün değildir.