merhabalar.babam 25 yıllık apartman görevliliği yapıyor. bu sene emekli oldu. emekli maaşının yarısı verdiler. diğer yarısını da başka bir ayda vereceklerini söylediler.. bayram ikramiyesini kestiler.. ve kira bodrum dairesine kira kontratı yaptılar.. sığınak dairesi olarakk yapılann bodrum kata kira vermek istemiyoruz.. bizim bildiğimiz kapıcı daireleri giriş katta olur.. ayrıca elektrik, su, doğalgaz faturalarını da bizim üstümüze yaptılar.. normal kiracı gibi oturup hala onların hizmetini yapıyoruz. benım sızden rıcam bızım ne yapmamız gerekiyor? bilgilendiriseniz sevinirim.
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Üye ol Veya Giriş Yap
merhabalar.babam 25 yıllık apartman görevliliği yapıyor. bu sene emekli oldu. emekli maaşının yarısı verdiler. diğer yarısını da başka bir ayda vereceklerini söylediler.. bayram ikramiyesini kestiler.. ve kira bodrum dairesine kira kontratı yaptılar.. sığınak dairesi olarakk yapılann bodrum kata kira vermek istemiyoruz.. bizim bildiğimiz kapıcı daireleri giriş katta olur.. ayrıca elektrik, su, doğalgaz faturalarını da bizim üstümüze yaptılar.. normal kiracı gibi oturup hala onların hizmetini yapıyoruz. benım sızden rıcam bızım ne yapmamız gerekiyor? bilgilendiriseniz sevinirim.
Babanız emekli oldu ise "kapıcı" olarak ilgili apartman ile bir ilişkisi kalmamıştır.
Bu tarihten itibaren emekli ikramiyesi (kıdem tazminatı) nı peşin olarak almaya hak kazanmıştır. Kalan yarısı için ihtar çekebilir.
Anlaşılan apartman kapıcı çalıştırmak istemiyor. Ya da babanızı emekli olduğu halde ihtiyacı sebebi ile apartmanda kapıcı dairesinde barındırmak istiyorlar. Bu nedenle kira kontratı yapılması ve dolayısı ile kapıcı dairesinin enerji ücretlerinin de kiracı olan babanız tarafından ödenmesi doğrudur.
Normal kiracı olarak binada oturuyor olmanız kira ödemeniz ve karşılığında , emekli olan babanız ile bir iş akdi yapılarak apartman görevlisi olarak çalıştırılması mümkündür. Bu durumda yasal olarak alınacak işçilik ücreti karşılığı yine yasal olarak binadaki kapıcı dairesine kira kontratı karşılığı kira ödemesi yapılması mümkündür.
Sığınak - kapıcı dairesi ile ilgili söyleminize net yanıt vererem. Apartmanın belediyedeki projesine bakmak gerekir. Sözkonusu kapıcı dairesi sığınak olarak kayıtlı mdıır? Yoksa kapıcı dairesi midir? Bunu uzaktan söyleyemeyiz.
Kapıcı dairelerinin giriş katta olması gereği doğru değildir. Bunun ile ilgili yönetmelik vardır. Bu yönetmelik hükümlerine tabi olarak zemin katın altında da olabilir.
Binada kalıp, kiracı olup, yine emekli olarak babanızın çalışma gibi bir zorunluluğu yoktur.Babanızın işine gelmiyorsa çalışmaz, kiracı olarak oturmaz.