Katmülkiyeti.Com

Kat Mülkiyeti Konuları => Kat Mülkiyeti İle İlgili Soru ve Paylaşım Bölümü => Çalışanlar ve Kapıcılar ile Apartman Görevlilerine İlişkin Konular => Konuyu başlatan: semra - Kasım 15, 2011, 06:34:54 ÖS

Başlık: Kapıcı Emekli Olduktan Sonra Kira Kontratı ile Çalışır Mı?
Gönderen: semra - Kasım 15, 2011, 06:34:54 ÖS
merhabalar.babam 25 yıllık apartman görevliliği yapıyor. bu sene emekli oldu. emekli maaşının yarısı verdiler. diğer yarısını da başka bir ayda vereceklerini söylediler.. bayram ikramiyesini kestiler.. ve kira bodrum dairesine kira kontratı yaptılar.. sığınak dairesi olarakk yapılann bodrum kata kira vermek istemiyoruz.. bizim bildiğimiz kapıcı daireleri giriş katta olur.. ayrıca elektrik, su, doğalgaz faturalarını da bizim üstümüze yaptılar.. normal kiracı gibi oturup hala onların hizmetini yapıyoruz. benım sızden rıcam bızım ne yapmamız gerekiyor? bilgilendiriseniz sevinirim.
Başlık: Kapıcı Emekli Olduktan Sonra Kira Kontratı ile Çalışır Mı?
Gönderen: Ozan ÖZEN - KatMulkiyeti.Com - Nisan 14, 2013, 05:58:48 ÖS
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye ol Veya Giriş Yap
merhabalar.babam 25 yıllık apartman görevliliği yapıyor. bu sene emekli oldu. emekli maaşının yarısı verdiler. diğer yarısını da başka bir ayda vereceklerini söylediler.. bayram ikramiyesini kestiler.. ve kira bodrum dairesine kira kontratı yaptılar.. sığınak dairesi olarakk yapılann bodrum kata kira vermek istemiyoruz.. bizim bildiğimiz kapıcı daireleri giriş katta olur.. ayrıca elektrik, su, doğalgaz faturalarını da bizim üstümüze yaptılar.. normal kiracı gibi oturup hala onların hizmetini yapıyoruz. benım sızden rıcam bızım ne yapmamız gerekiyor? bilgilendiriseniz sevinirim.

Babanız emekli oldu ise "kapıcı" olarak ilgili apartman ile bir ilişkisi kalmamıştır.

Bu tarihten itibaren emekli ikramiyesi (kıdem tazminatı) nı peşin olarak almaya hak kazanmıştır. Kalan yarısı için ihtar çekebilir.

Anlaşılan apartman kapıcı çalıştırmak istemiyor. Ya da babanızı emekli olduğu halde ihtiyacı sebebi ile apartmanda kapıcı dairesinde barındırmak istiyorlar. Bu nedenle kira kontratı yapılması ve dolayısı ile kapıcı dairesinin enerji ücretlerinin de kiracı olan babanız tarafından ödenmesi doğrudur.

Normal kiracı olarak binada oturuyor olmanız kira ödemeniz ve karşılığında , emekli olan babanız ile bir iş akdi yapılarak apartman görevlisi olarak çalıştırılması mümkündür. Bu durumda yasal olarak alınacak işçilik ücreti karşılığı yine yasal olarak binadaki kapıcı dairesine kira kontratı karşılığı kira ödemesi yapılması mümkündür.

Sığınak - kapıcı dairesi ile ilgili söyleminize net yanıt vererem. Apartmanın belediyedeki projesine bakmak gerekir. Sözkonusu kapıcı dairesi sığınak olarak kayıtlı mdıır? Yoksa kapıcı dairesi midir? Bunu uzaktan söyleyemeyiz.

Kapıcı dairelerinin giriş katta olması gereği doğru değildir. Bunun ile ilgili yönetmelik vardır. Bu yönetmelik hükümlerine tabi olarak zemin katın altında da olabilir.

Binada kalıp, kiracı olup, yine emekli olarak babanızın çalışma gibi bir zorunluluğu yoktur.Babanızın işine gelmiyorsa çalışmaz, kiracı olarak oturmaz.
Başlık: Ynt: Kapıcı Emekli Olduktan Sonra Kira Kontratı ile Çalışır Mı?
Gönderen: Mesela - Ekim 13, 2016, 05:08:45 ÖS
Merhabalar,
Emekliliğe ayrılan kapıcı ile bir yandan Kira sözleşmesi diğer yandan Kısmi süreli (Part time) iş sözleşmesi yapılabilir mi?
Sormak istediğim; Kanunen kapıcının yaşadığı evde kısmi değil de tam zamanlı çalışması mı söz konusudur?
tşkler.
EhPortal 1.34 © 2026, WebDev
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel sohbet sohbet mobil sohbet dini chat